Sakkjes en zo

zaterdag 20 augustus 2011

De prinses op de erwt


Sprookjes...ik hou ervan...en helemaal als ik een sprookje in mijn creativiteit kan toepassen! Voor onze dochter maakte ik De prinses op de erwt, een leuk tafereeltje om mee te spelen.
De prins en de prinses kun je op de volgende manier maken: ga (bijv. op internet) op zoek naar een duidelijk plaatje, print deze uit op transferpapier en strijk de uitgeknipte plaatjes op een lapje katoen. Wat je op deze foto's niet ziet is dat er aan de achterzijde van de prins en prinses een respectievelijk blauw en roze geruit stukje stof zit. De twee stukjes stof stikte ik op elkaar met een dun laagje fyberfill ertussen en voilá! Op internet zijn er meer die mij voorgingen, de versie van Eloleo is ook echt prachtig!

Dat transferpapier is sowieso erg handig voor allerlei doeleinden. Ik maak regelmatig een vrolijk 't shirt voor mijn dochter met een plaatje uit bijvoorbeeld haar favoriete voorleesboek, even inscannen, printen, strijken en klaar! Ook een leuke tekst op een t' shirt is snel gemaakt, gewoon in word, alleen moet je er bij de printerinstellingen wel op letten dat je de tekst in spiegelbeeld afdrukt. En het 't shirt wat je ervoor gebruikt moet bij voorkeur 100% katoen zijn, anders kan je afbeelding 'scheuren' door de elasticiteit van het 't shirt.

2 opmerkingen:

  1. Ik heb een zoon en die speelt niet met prinsessen. Maar moest ik een dochter hebben en zij zou dit wel doen... mij moederhart zou nogal blinken. Zo fijn dat je zoiets moois voor je dochtertje kan maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn idee, zeg! Ook leuk om zo kerstboomfiguren te maken, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen