Sakkjes en zo

dinsdag 16 augustus 2011

Rupsje nooitgenoeg


Een aantal jaar geleden maakte ik van vilt dit vrolijke item, uiteraard gebaseerd op het boek Rupsje Nooitgenoeg van Eric Carle. Het rupsje zit los en kan uit het blad gehaald worden. Onder de noemer speelgoed kun je het eigenlijk niet laten vallen, het is meer bedoeld als eyecatcher in bijv. de kinderkamer maar het sprak kinderen altijd wel meteen aan als ze 'm zagen liggen op bijv. een creatiefmarkt. 

Dit unieke en enigste exemplaar is verkocht, maar wie weet dat er in de toekomst nog meer rupsjes gemaakt zullen worden!
Enige tijd later maakte ik dit mini RugSakkje met rupsje voor mijn zus haar oudste zoontje. Precies groot genoeg voor bijv. een aantal luiers en luierdoekjes. En het staat ontzettend stoer, zo'n klein rugSakkje op de rug van een wandelende dreumes!





Nog een tijdje later maakte ik in opdracht deze handige tas voor mijn vriendin, bedoeld om alle spullen van haar zoontje in te doen als ze hem naar het kinderdagverblijf bracht. Aan de binnenkant zit nog een klein vakje en aan de zijkant een sleutelhangerhaakje.
Dit stofje gebruik ik vaak bij creaties die bedoeld zijn voor jongetjes. Over het algemeen maak ik namelijk items bedoeld voor meisjes. Op de één of andere manier is mijn creativiteit meer ingesteld op meisjesitems, dat gaat me net iets makkelijker af lijkt het. Maar wie weet dat ik in de toekomst nog eens een jongenslijn introduceer!

2 opmerkingen:

  1. hoihoi, bedankt voor je berichtje op mijn blog. welkom in blogland ;) leuk om hier te zijn en wat een leuke spulletjes met al die 'sakjes'.. ik vind die poefen (of is het poeven?) echt prachtig! en die rupsjes nooit genoeg trouwens ook. ik ga je volgen, groetjes corine (mama van de zusjesvantoor.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Welkom Corine, gezellig! En tevens van harte gefeliciteerd met je lidmaatschap op mijn blog, je bent de állereerste en wat niemand wist...dat betekend dat jij eenmalig recht hebt op 10% korting mocht je een keer iets bestellen bij Sakkjes & zo!

    En bedankt voor je mooie complimenten, het is heerlijk om creatief bezig te zijn en steeds nieuwe items te bedenken, ontwerpen en maken. Maar daar weet jij natuurlijk alles van!
    Groetjes
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen