Sakkjes en zo

dinsdag 30 augustus 2011

What's in a name?


In 2004 ben ik begonnen met het naschilderen van geboortekaartjes, als kraamkadootje voor familie en vrienden en later ook in opdracht. In de periode dat ik items van stof ging maken is het idee ontstaan om naambordjes van stof en vilt te ontwerpen. Deze maak ik in opdracht en zijn naar eigen wens qua kleur en stijl uit te kiezen. Ik zie het als een uitdaging om met alle specifieke wensen aan de slag te gaan, er is veel mogelijk. Het naambordje Stijn bijvoorbeeld, de vraag was 'als kleur groen en iets met een treintje'.

Ik ontwerp de vilten 'toppings' zelf, teken het patroon en stel de kleuren van het vilt samen. Deze 'toppings' zitten overigens vast aan het naambordje, het is niet om mee te spelen zeg maar. Aan de achterkant is het naambordje netjes afgewerkt met zwart vilt en een ophangsysteem in de vorm van een gespannen ijzerdraad zodat je het makkelijk op kan hangen aan een spijker. Ze zijn ongeveer 22x18 cm.

Hierboven een collage van naambordjes die ik zoal gemaakt heb, hieronder de detailfoto's van o.a. de ' toppings'. Momenteel ben ik weer met een opdracht voor een naambordje bezig, deze zal binnenkort ook op mijn blog te zien zijn.


2 opmerkingen:

  1. Hey Wendy , met wat geklik op je blogje geraakt, wat een mooi spullen maak jij zeg. Ik ga je dan ook meteen volgen, wilt niks missen :-)

    Ook altijd welkom op ons blogje www.kaatje1010.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen