Sakkjes en zo

dinsdag 10 januari 2012

Onkruid wieden?

In mijn vorige berichtje vertelde ik al over een projectje waar ik mee bezig was, met witte zelfhardende klei...Ik kan jullie eindelijk laten zien wat ik heb gemaakt:


Op internet kwam ik de site www.postcarden.com tegen, daar kun je hele grappige kaarten kopen. Het zijn een soort van kleine doosjes, als je ze openklapt kun je de bijgeleverde tuinkers-zaadjes in de 'tuintjes' van de huizen zaaien en binnen no-time heb je een 'begroeide tuin'. 


Ik bedacht me dat ik zoiets misschien wel van klei kon maken (witte zelfhardende klei, te koop bij bijv. speelgoedwinkels en de Action). Tussen mijn kerstspullen vond ik een metalen waxinelichthoudertje die rondom bestond uit herenhuisjes. Deze gebruikte ik als malletjes. Omdat tuinkers nogal hoog kan groeien heb ik voor de huisjes een trappetje gecreëerd, maar zoals je ziet had die trap minstens 2x zo hoog mogen zijn...Als basis in de tuin heb ik een laagje huishoudfolie (het is zelfhardende klei, dat dus zacht wordt als er water op komt...) met daarop watjes gelegd. Goed water geven elke dag en voor je het weet kun je al oogsten!












7 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee! Het ziet er erg gezellig uit, veel leuker dan een schoteltje met tuinkers!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat ben je toch een creatief en fantasierijke vrouw! Leer mij eens hoe ik de tijd daar voor kan vinden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig leuk! Zo heb je je eigen volkstuintje in huis. Leuk-leuk-leuk! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mah zeg hoe origineel!!! wat een geweldig idee! heel knap!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties! @Pam: het is een kwestie van doen, viel heel erg mee qua tijd...Het is eigenlijk zoals jouw slogan op FB van Nike: 'It always seems impossible until it is done'
      Gewoon doen dus! ;-)

      Verwijderen