Sakkjes en zo

zaterdag 11 augustus 2012

Doe het lekker zelf!


Vorige week zag ik iets leuks bij de Action en wist meteen wat ik daar als eerste mee wilde maken. Ik had namelijk op Pinterest.com (wie kent 't inmiddels niet...) een grappige tekst gevonden:

 
 En zo ziet ie van mij eruit:

 Hoe ik dat gedaan heb?
Nou eigenlijk heel simpel. Eerst heb ik de foto van Pinterest opgeslagen en vergroot tot de gewenste grootte (in mijn geval ongeveer 10x15 cm). Daarna geprint op het Canvas papier van de Action, even laten drogen, uitgeknipt en toen met textiellijm geplakt op een blanco canvas-schilderijtje. Op de foto's is het niet goed te zien, maar het papier heeft dus echt de structuur van canvas. De kleur is niet helemaal hetzelfde als de foto van Pinterest, maar dat komt omdat mijn cartridges bijna leeg waren...zoals meestal het geval is als ik weer een leuk print-idee heb...hebben jullie dat nou ook? 

Als m'n inkt weer op volle sterkte staat wil ik ook nog mooie familie-kiekjes printen op dit canvas papier, leuk in een mooi fotolijstje zonder glas. Of gespannen op een raamwerk van hout. Maar het is ook leuk om een kleurplaat te printen, dan kan dochterlief deze mooi beschilderen met verf, het lijkt dan net een echt schilderij!
Groetjes
Wendy


4 opmerkingen:

  1. Erg leuk gedaan en zo makkelijk ook om te doen!!
    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er heel erg leuk uit. Grappige tekst.
    (lang leve action en printerest !)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Ik heb dat papier nog niet gezien hier bij de action, maar zal er eens om vragen, want dit is echt een leuk idee!

    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen