Sakkjes en zo

zondag 13 januari 2013

Koude kabouters....brrrrrr.....maar nu niet meer!

Benthe d'r regenboogkaboutertjes hebben het prima naar hun zin bij ons. Ze zijn blij met alles wat we ze gegeven hebben, het kleine keukentje, de mooie ronde tafel met stoelen waaraan ze hun heerlijke prakjes kunnen eten, de vrolijke regenboog en de prachtige seizoensboom. 

 Heel tevreden waren ze tot nu toe, totdat we hoorden dat ze toch nog een grote wens hadden. Of we misschien een gezellig kampvuur-tafereeltje konden maken, zodat ze daar met elkaar omheen konden zitten. En niet alleen voor de gezelligheid, maar ook om zich te warmen op koude avonden. Aangezien het kwik momenteel weer onder nul gedaald is zijn we aan de slag gegaan. En blij dat ze zijn! Zie ze nou zitten! Zes blije regenboogkaboutertjes!

En hier poseren ze nog even met elkaar: 

 
En hier de herfstversie van het seizoensboompje:


En tot slot dit leuke versje, ik vond 'm in één van de boeken van Diny Kiers, 'Kabouter Berkebast'. Een boek vol patronen, ideeën en versjes over kabouters. Ik bestelde ook nog twee andere boeken van haar 'Vier de jaargetijden' en het 'Sprookjesboek'. Ik hoop jullie binnenkort een aantal knutselwerken, die in deze boeken staan, te kunnen laten zien, ik moet alleen nog even kiezen want ik vind er zoveel leuk! Voor iedereen met kleine kinderen en voor iedereen die gek is van sprookjes, kabouters, knutselen met een grote fantasie zijn deze boeken een echte aanrader. Voor meer informatie www.berkeblad.nl

De nacht is geweken, de dag breekt aan
Kom dwergen, nu opgestaan en samen aan het werk gegaan
We wassen onze handjes
We poetsen onze tandjes
We strijken onze baardjes
We kammen onze haartjes
Broekjes, bloesjes, mutsjes net
Aangetrokken, opgezet!

Groetjes
Wendy


8 opmerkingen:

  1. ...ach...hoe leuk weer! Ze boffen toch maar met jouw creativiteit...! Zal ik nog een paar piepkleine sjaaltjes breien? Heb inmiddels veel ervaring!!
    Groetjes van oma... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk en mooi gemaakt en de kaboutertjes zijn weer blij.
    Ik ben nieuwsgierig naar wat komen gaat.
    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super mooie seizoensboom!! En schattig dat kampvuurtje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die zijn zo schattig :-)
    Groetjes Frullemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik heb vanavond je blog ontdekt (helemaal doorgelezen)en wat ik zie vind ik heel mooi! Zeker de omtrek van de poef, doet mij paf staan, zo mooi afgewerkt ook. Ik ga je zeker volgen. Woon je toevallig in de buurt van Zeist omdat je in de winkel Rozemarijn bent geweest? Ik woonde als kind in zeist dus ik ken die winkel wel (en ook als Vrije School kind ken ik al het mooie materiaal). misschien vind je het ook leuk om op mijn blog langs te komen? lieve groet kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijne berichtjes allemaal! Bedankt! @Kathy, welkom op mijn blog, ik ben inmiddels ook 'lid' van jouw blog, leuk! IK stuur je even een pb-tje
    Liefs
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Wen, wat heb je weer een ontzettend leuke dingen gemaakt! Dat naambordje met herfst hieronder ...ook te schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super leuk zeg! Ik wil ook nog zo'n boom gaan maken. Als Faas wat ouder is lijkt het me leuk om een thematafeltje in huis te zetten :-)!

    BeantwoordenVerwijderen